Koordynator: University of Copenhagen
Partnerzy: Centrum e-Learningu AGH, Federal Center eEducation (Austria), University of Akureyri (Islandia), Universidad de Murcia (Hiszpania), National University of Ireland, Galway, National Forum for the Enhancement of Teaching and Learning in Higher Education (Ireland), Irish Universities Association (Ireland)
Cel: doskonalenie kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich w oparciu o ramę kompetencji Digital Competence Framework for Educators.
Rezultaty:
- mapa drogowa rozwoju kompetencji cyfrowych akademików dla AGH (na bazie DigCompEdu)
- pilotaż kursu online
- rekomendacje dla instytucji i kraju jak efektywnie doskonalić kompetencje cyfrowe akademików
- zestaw narzędzi wspierających korzystanie z DigComEdu w praktyce
Porównując raporty dotyczące edukacji zdalnej w czasie pandemii, przeprowadzone m.in przez Centrum Cyfrowe (Klimowicz, M., Polskie uczelnie w czasie pandemii, Fundacja Centrum Cyfrowe, Projekt SpołTech, Warszawa 2020), czy Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej ( Ptaszek, G., Stunża, G., Pyżalski, J., Dębski, M., Biegaj, M., Edukacja Zdalna: Co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020), można zauważyć, że jednym z najczęściej poruszanych przez badaczy problemów jest niski poziom kompetencji cyfrowych u nauczycieli.
Komisja Europejska w 2017r opublikowała DigiCompEdu, Ramę Kompetencji Cyfrowych Nauczycieli ( Redecer, C., Punie, Y., European Framework for the Digital Competence of Educators, Joint Research Centre, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017). Jest to wielofunkcyjne i elastyczne narzędzie do wspierania i rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli. Może służyć do planowania i monitorowania doskonalenia zawodowego, rozwoju czy ewaluacji.