- przejdziesz z nami krok po kroku, najważniejsze ustawienia związane z wyglądem kursu;
- dowiesz się, jak ułatwić sobie i studentom nawigację po stronie z Twoimi zajęciami;
- poznasz kilka sposobów na to, jak uczynić przejrzystą komunikację treści na kursie;
- wszystkie edycje i ustawienia prześledzisz, obserwując jak edytujemy przykładowy kurs na Moodle.
SZYBKO I DO CELU
STRUKTURA KURSU
-
- 6:29 – 9:41: usuwanie nadmiarowych modułów (tematów);
- 9:42 – 10:48: dodawanie nowych modułów (tematów/tygodni);
- 11:15 – 17:00: wybór układu kursu: każdy moduł jako osobna strona;
- 17:11 – 20:31: fora na kursie: forum ogłoszenia i forum ogólne kursu;
- 20:44 – 27:07: udostępnianie dostępności do tematów w określonym czasie;
- 27:15 – 30:30: ukrywanie widoczności modułu przed studentami;
- 30:33 – 34:31: automatyczne wysyłanie wiadomości na forum w określonym terminie (planowanie postów na forum);
STRUKTURA MODUŁU/TEMATU
-
- 36:04 – 38:36: edytowanie modułów (tematów/tygodni);
- 38:37 – 43:00: uporządkowanie materiałów w ramach modułu (za pomocą Etykiety);
- 43:01 – 43:59: przesuwanie elementów w pionie i poziomie;
- 44:00 – 46:15: ograniczenia czasowe dostępu do elementów (na przykładzie zadania);
- 46:15 – 48:37: umieszczanie linków i zagnieżdżanie filmów z Platformy YouTube;
- 48:40 – 51:28: edytowanie tekstu w materiałach i dodawanie elementów graficznych;
DODATKOWE ELEMENTY W NAWIGACJI KURSU
-
- 53:32 – 55:08: dodawanie bloku “Użytkownicy online”;
- 55:09 – 55:57: blok “Nadchodzące wydarzenia”;
- 56:00 – 58:06: wykorzystanie bloku HTML w kursie;
SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI
-
- 59:35 – 1:00:14: Jak można wyróżnić wizualnie moduł lub inny element kursu?
- 1:00:28 – 1:00:42: Czy można zmienić kolor czcionki?
- 1:01:15 – 1:01:46: Czy można duplikować elementy między kursami?
- 1:03:54 – 1:04:06: Jak Prowadzący może ukryć swoją obecność w bloku “Użytkownicy online”?
- 1:04:14 – 1:05:12: Jaki format pliku jest najlepszy do sprawdzania/oceniania?