ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Rywalizacja czy współpraca? Kilka słów o grywalizacji w edukacji

Prowadzą:
Aleksandra Wilk (WZ AGH), Wojciech Rzadek (twórca gier planszowych), Magdalena Wierzańska (CeL)

24 stycznia 2023

Gdy planujemy proces nauczania, coraz częściej zadajemy sobie pytanie nie tylko o to, jakich wiadomości mamy nauczać, ale również w jaki sposób oraz jakie kompetencje powinniśmy rozwijać? Czy nasi studenci powinni rywalizować, a może współpracować?

Wtedy pojawia się kolejne pytanie: jak osiągnąć konkretne zachowania lub nawyki uczenia się u studentów?

Z nagrania dowiesz się m.in. o:

  • grywalizacji na zajęciach Oli,
  • rywalizacji i współpracy w grach planszowych,
  • projektowaniu gier planszowych z doświadczenia Wojtka,
  • o łączeniu gier z nauczaniem.

 

SZYBKO i DO CELU:

  • 00:00 – 02:19: przedstawienie naszych gości i wprowadzenie,
  • 02:20 – 09:05: grywalizacja i atmosfera na zajęciach Oli,
  • 09:06 – 14:12: efekty edukacji Oli (flipped classroom i gywalizacja),
  • 14:13 – 17:59: rywalizacja czy współpraca – na co stawiają nasi goście?,
  • 18:00 – 19:09: wpływ grywalizacji na role, współpracę, kooperację; konkuperacja [co-opetition],
  • 19:10 – 22:39: projektowanie gier planszowych/komputerowych w celach rywalizacji [doświadczenie Wojtka],
  • 22:40 – 56:15: jak dydaktyk akademicki może zaprojektować grę na potrzeby swojego przedmiotu?
    [czyli rady Wojtka dot. etapów tworzenia gry: pomysł i jego rozwijanie, testy, poprawki, modyfikacje, powtarzanie procesu] oraz o połączeniu gry z nauczaniem
  • 56:16 – 1:05:30: co nam daje grywalizacja w kontekście nauczania? oraz o połączeniu gry z nauczaniem.
Polecamy Państwa uwadze materiały i narzędzia związane z projektowaniem i grywalizacją:
# KSIĄŻKI
  • Poradnik projektowania gier planszowych (wydawca Bombagames)
  • Adam Kwapiński, Głowa pełna gier (wydawca Bombagames)
  • Raph Coster , A Theory of Fun for Game Design
  • Jesse Schell, The Art of Game Design: A Book of Lenses 1
  • Mary Flanagan, Critical Play: Radical Game Design (The MIT Press)
  • Tracy Fullerton, Game Design Workshop
  • G. Costikyan & D. Davidson et al., Tabletop. Analog Game Design (2011)
#ARTYKUŁY
NARZĘDZIA
Kanały na YT

 

Nadchodzące webinary
CC4

Treści tej strony dostępne są na licencji
Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe

Może Cię też zainteresować

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej