Wielokulturowość w edukacji dzieje się wokół nas. Uczelnie, w taki czy inny sposób, odpowiadają na potrzeby i wyzwania związane z umiędzynarodowieniem kształcenia. Rozwiązania stosowane na poziomie instytucji mogą sprzyjać tworzeniu przyjaznego środowiska nauki dla zagranicznych studentów i wykładowców lub piętrzyć kolejne przeszkody.
O wielokulturowości na uczelni rozmawialiśmy z dr Kamilą Kamińską, pełnomocniczką Rektora ds. odpowiedzialności społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim, pedagożką międzykulturową, działaczką społeczną, miejską aktywistką.
SZYBKO i DO CELU:
- 00:00 – 00:48: powitanie i przedstawienie prelegentki,
- 00:49 – 08:29: mikroaktywności na Mentimeter [Co Ci się kojarzy ze słowem WSPÓLNOTA? Co Ci się kojarzy ze słowem AKADEMIA?],
- 08:30 – 10:29: dwie kultury wyrażające się w sposobach życia: świat życia – ja: mój świat,
- 10:30 – 22:08: budowanie międzykulturowej wspólnoty akademickiej,
- 22:09 – 25:23: cele edukacji międzykulturowej,
- 25:24 – 38:30: perspektywa w skali makro: uczenia i rozwiązania systemowe,
- 38:31 – 48:30: wsparcie dla studentów z Ukrainy (w kontekście bieżących wydarzeń) oraz angażowanie studentów zagranicznych w działania lokalne,
- 48:31 – 52:30: budowanie wspólnoty ze studentami Erasmusa z różnych państw / studentami z Ukrainy i Polski,
- 52:31 – 57:00: podsumowanie.
zob. Kamila Kamińska
# Conflict – intercultural learning – change (ed. by Kamila Kamińska),