Wzrost obecności i znaczenia technologii informacyjno-komunikacyjnych jest ściśle związany z zagadnieniem rozwijania szczególnych umiejętności, które ułatwią każdemu z nas funkcjonowanie w społeczeństwie cyfrowym.
Kryzys pandemii ukazał, że umiejętności te – określane jako kompetencje cyfrowe – są niezbędne m. in. w dziedzinie edukacji, szczególnie w zakresie transformacji i aktualizowania procesu nauczania względem zachodzących zmian.
Z nagrania dowiesz się m.in.:
- jak wspierać rozwój zawodowy kadry akademickiej w obszarze umiejętności cyfrowych w nauczaniu i uczeniu się,
- jakie czynniki sprzyjają, a jakie blokują wdrażanie strategicznych zmian w zakresie doskonalenia cyfrowego dydaktyków,
- czy i w jakim stopniu podejście oparte na współpracy umożliwi instytucjom szkolnictwa wyższego rozwój w erze cyfrowej.
SZYBKO i DO CELU:
- 00:00 – 01:04: przedstawienie naszych gości i wprowadzenie,
- 01:05 – 11:49: Jak doświadczenie z czasów pandemii wpłynęło na rozwój kompetencji zawodowych dydaktyków? Co się zmieniło?,
- 11:50 – 29:29: Jaką rolę uczelnia może/powinna pełnić w kwestii wspierania rozwoju kompetencji dydaktycznych?,
- 29:30 – 45:21: Co może sprzyjać / co może blokować formy wsparcia dydaktyków w zakresie doskonalenia ich kompetencji w świecie cyfrowym?,
- 45:22 – 52:39: Co mogłoby wspierać strategiczne podejście do różnego rodzaju zmian w kierunku wspierania dydaktyków w kompetencjach zawodowych?,
- 52:40 – 55:41: Metodologia wypracowana w ramach projektu CUTE [Europejskie ramy kompetencji cyfrowych dla nauczycieli (DigCompEdu)],
- 55:42 – 1:03:10: odpowiedzi na pytania uczestników webinaru na czacie.
# Competencies for Universities – using Technology in Education,
# CUTE [strona: University of Copenhagen].